Hoşgeldin Misafir
Mesaj atabilmek için forumumuza kayıt olmalısınız.

Kullanıcı Adı/Email:
  

Şifre
  





Forumlarda Ara

(Gelişmiş Arama)

Forum İstatistikleri
» Üye Sayısı: 5
» En Son Üyemiz: blfn888
» Konu Sayısı: 7
» Mesaj Sayısı: 9

Tam İstatistik

Çevrimiçi Kullanıcılar
Şu anda 6 çevrimiçi kullanıcı var.
» 0 üye | 6 Misafir

En Son Konular
Pirelli İzmit'te "klasikl...
Forum: Otomobil Genel
Son Mesaj: mehmet
11-07-2018, 05:47 AM
» Cevaplar: 0
» Gösterim: 33
Subaru XV’de 21 bin TL'li...
Forum: Otomobil Genel
Son Mesaj: mehmet
11-07-2018, 05:44 AM
» Cevaplar: 0
» Gösterim: 22
waterfall lastik önerirmi...
Forum: Otomobil Teknik
Son Mesaj: mehmet
11-07-2018, 05:41 AM
» Cevaplar: 0
» Gösterim: 45
chevrolet cruze tavsiye e...
Forum: Otomobil Genel
Son Mesaj: mehmet
03-16-2018, 06:43 PM
» Cevaplar: 0
» Gösterim: 908
MAZDA'DAN ELEKTRİKLİYE ME...
Forum: Otomobil Genel
Son Mesaj: mehmet
03-16-2018, 06:05 PM
» Cevaplar: 1
» Gösterim: 760
fren hidroliği hakkında?
Forum: Otomobil Teknik
Son Mesaj: erkan
03-16-2018, 05:51 PM
» Cevaplar: 1
» Gösterim: 2,533
marshall lastik tavsiye e...
Forum: Otomobil Teknik
Son Mesaj: mehmet
01-17-2018, 11:39 AM
» Cevaplar: 0
» Gösterim: 1,919

 
  Pirelli İzmit'te "klasiklere" üretecek
Gönderen: mehmet - 11-07-2018, 05:47 AM - Forum: Otomobil Genel - Cevap Yok

Pirelli, elli yılı aşkın bir süre radyal lastikler ürettikten sonra geleneksel çapraz katlı lastik üretimine İzmit’teki fabrikasında yeniden başladı. Yeni versiyon, orijinal görünüm ve hisle birlikte modern dünyanın bazı avantajlarını da sunabilecek lastikler isteyen klasik otomobil sevenlere hitap edecek.
Ferrari’nin ünlü Classiche birimi ve diğer üreticilerin ısrarlı talebi üzerine Collezione ailesi için bir lastik yaratan Pirelli, bu yeni versiyonu İtalya’daki Padova Classic Otomobil ve Motosiklet Fuarı’nda tanıttı. Sonuç olarak tarihi bir isim yeniden doğdu; Pirelli’nin en uzun ömürlü sırt deseni ve İtalyan şirketinin tarihindeki ilk modern lastik olan “Stella Bianca”, ilk kez 1927 yılında sunulmuştu.
TARİHİ BİR GERİ DÖNÜŞ YOLCULUĞU

Dünyanın ilk transatlantik telefon çağrısının Amerika Birleşik Devletleri ile Büyük Britanya arasında gerçekleştiği 1927 yılında İtalya’da ilk kez bir sporetkinliği radyodan yayınlanmıştı. San Siro hipodromundan bir at yarışı ilk defa yayınlanırken birkaç kilometre uzakta Pirelli mühendisleri Stella Bianca isimli yeni bir lastiğe hayat veriyordu. Tasarım onlarca yıl, 1950’lerin başına kadar serinin parçası olduktan sonra yerini Pirelli Stelvio’ya bıraktı. Ama emekliye ayrılmadan önce son bir zafer anı yaşadı; Alberto Ascari’nin kullandığı bir Ferrari 500 ile Monza’da İtalyan Grand Prix’sini kazandı.

ugün yeniden pazara dönen Pirelli Stella Bianca, eski görünümünü korurken içinde daha modern teknolojiler barındırıyor. Kullanılan hamurlar Pirelli’nin en iyi teknolojilerini yansıtıyor ve verimliliği, ıslak zeminde bile güvenliği ve çevreye saygıyı garanti ediyor. Konstrüksiyonda ise geçmişe dönülüyor. Pirelli, elli yılı aşkın bir sürenin ardından radyal yerine çapraz katlı bir lastik üretti. Bu seçimle en yeni “Stella Bianca” lastiğin yeniden yaratıldığı otomobillerin dinamik orijinalliğinin garanti edilmesi amaçlandı. Bu karar, Pirelli’nin motor sporları ve Collezione lastiklerinin Türkiye’de üretildiği İzmit fabrikası için yoğun bir süreç niteliğindeydi ve geçmişin tekniklerini yeniden öğrenmeleri gerekti.

Yeni Pirelli “Stella Bianca” lastiğin sırt deseni, orijinali ile bire bir aynı olarak şirketin tüm tarihsel belgelerinin korunduğu Pirelli Vakfı (Pirelli Fondazione) arşivinin yardımıyla yeniden tasarlandı. Yanak işaretlerinin yanı sıra o zamanki Pirelli logosu da geliştirme ekibinin vakıf arşivlerindeki titiz incelemeleri sonucu mükemmel bir şekilde yeniden yaratıldı. Pirelli Collezione Stella Bianca için klasik spor otomobillerde en yaygın olarak kullanılan 6.00-16 ölçüsü seçildi. Sırt deseni ise optimal tutuşu ve strese direnci garanti etmek için spesifik özelliklere sahip ve yarışta kullanıma da uygun olan orijinal Corsa versiyonununkini yansıtacak şekilde tasarlandı.

PIRELLI’NİN İLK MODERN ÇAĞ LASTİĞİ

Avrupa 1927’de hala Birinci Dünya Savaşından toparlanıyor, ‘Kükreyen Yirmiler’ boyunca görülen ekonomik iyileşmenin de yardımıyla teknik araştırmalar yeni bir çağa giriyordu. O zamanlar Avrupa yollarında çok fazla otomobil yoktu; olanlar da genellikle lüks veya spor otomobillerdi ve bugün hala en gözde koleksiyon modelleri arasında yer almaktalar.Ama, 1921 Alfa Romeo 20-30, Diatto Tipo 30, Itala 61, Lancia Lambda, OM Superba, Fiat 525SS ve İtalyan otomotiv sektörünün diğer cevherlerinin, yüksek performanslarına uygun lastiklere ihtiyacı vardı; Pirelli Stella Bianca işte böyle doğdu. Ürün, zamanının o kadar ilerisindeydi ki orijinal olarak 1920’lerin otomobilleri için yaratılmalarına rağmen 1950’lerde hala Ferrari 166 veya Jaguar XK120 gibi modellerde kullanılıyordu.


Kaynak: 
https://www.cnnturk.com/otomobil/pirelli...e-uretecek

Bu öğeyi yazdır

  Subaru XV’de 21 bin TL'lik ÖTV indirimi
Gönderen: mehmet - 11-07-2018, 05:44 AM - Forum: Otomobil Genel - Cevap Yok

31 Aralık 2018'e kadar uygulanmak üzere, 1600 cc altındaki motor hacmine sahip otomobillerde gerçekleşen ÖTV indirimiyle Subaru’nun en çok satan modeli XV’nin fiyatında 21 bin TL’ye varan indirim fırsatı sunuluyor.

Bu öğeyi yazdır

  waterfall lastik önerirmisiniz?
Gönderen: mehmet - 11-07-2018, 05:41 AM - Forum: Otomobil Teknik - Cevap Yok

arkadaşlar malum lastikler çok pahalı aracımda mevcut marshal mu 11 lastikler artık eskidi waterfall fiyatlar uygun tavsiye edermisiniz?

Bu öğeyi yazdır

  chevrolet cruze tavsiye edermisiniz?
Gönderen: mehmet - 03-16-2018, 06:43 PM - Forum: Otomobil Genel - Cevap Yok

merhaba arkadaşlar arabamı değiştirmeyi düşünüyorum 40-45 bütçem var cruze 1.6 124 (beygirlik) tavsiye edermisiniz?

Bu öğeyi yazdır

  MAZDA'DAN ELEKTRİKLİYE MEYDAN OKUMA
Gönderen: erkan - 03-16-2018, 06:04 PM - Forum: Otomobil Genel - Cevaplar (1)

Mazda gelecek sene skyactive-x motorları tanıtmaya hazırlanıyor. Bu arada elektrikli araçların da düşünüldükleri kadar çevre dostu olmadıklarını ifade eden şu hesaplamayı deklare ettiler:

"According to Mazda’s calculations, a mid-sized electric car requires 20 kWh of electricity per 100 km (62 miles) and the coal required to produce that much electricity would mean the car has emissions of 200 g/km. The company says this is significanTLy worse than vehicles powered by gasoline (156 g/km) or liquefied petroleum gas (100 g/km)."
[Resim: 897a81710581e530e623a1db20c17e2a.jpg]
Yani elektrikli araçlar km başına 20 kwh enerji harcarken bu extra elektrik enerjisini üretmek için yakılan kömürden dolayı atmosfere 200 g/km gaz salınıyor. Bu değer bildiğiniz gibi fosil yakıtlı araçların üzerinde. Tartışma yeni bir boyut kazanacak gibi. Çünkü adamlar haksız sayılmaz.

https://www.carscoops.com/2018/03/mazda-...endly-evs/

Bu öğeyi yazdır

  fren hidroliği hakkında?
Gönderen: mehmet - 03-16-2018, 05:41 PM - Forum: Otomobil Teknik - Cevaplar (1)

merhabalar arkadaşlar frenim zayıfladı ,balatam zayıf değil diskleri tornalattım ,fren hidroliğini değiştirmeliyim,aracım chevrolet aveo 2011 model ilk sahibiyim 77.000 km'de daha hiç fren hidrolik yağı değişmedi....

Bu öğeyi yazdır

  marshall lastik tavsiye edermisiniz?
Gönderen: mehmet - 01-17-2018, 11:39 AM - Forum: Otomobil Teknik - Cevap Yok

merhaba arkadaşlar forum hayırlı olsun sormak istediğim bir şey var lastikleri değiştirmeyi düşünüyorum bulundugum yerde çok sert kış yok bu yüzden yaz lastiği aşmayı düşünüyorum lastikci marshall tavsiye etti matrac fx mu11 modeli kumhonun alt markası olduğunu söyledi tavsiye edermisiniz?

Bu öğeyi yazdır